Müstiline maa. Kõik nagu toimiks, samas nagu ei toimi ka.
Igal pool valitseb meeletu kontrast, võtame kasvõi Metro Manila. 12 miljonit
elanikku, suur, palav, lämbe, räpane, räigelt ülerahvastatud, kõige haigemate
liiklusummikutega city maailmas. Seal on ilusad suured kaasaegsed
kaubanduskeskused – Mall of Asia,World´s Resort, Solaire, Robinsonid,
supermarketid, hüpermarketid. Kõik on ilusad , puhtad, läikima löödud … Ja siis
astud kolm sammu vasakule ning oled täielikus ghettos, räpases agulis kus
tänavad on kaetud prügi ja prahiga. Karvutud koerad, järatud sabadega kassid ja
pesemata lapsed mängivad tänavatel sodi ja sita sees. Räige kusehais lööb ninna, sest öösiti kui
kohalikud oma Red Horse´i lasevad, kusitakse kõik elektripostid täis.
Liiklus on siin
kohutav. Suured tossavad jeepneyd (vanad USA sõjaväe jeepid) mis on meie
mõistes nagu linnaliinibussid viivad inimesi punktist A punkti B. Sõit maksab
8-20 peesot, oleneb kaugele vaja sõita on. Harilikult on nad täis tuubitud,
sest see on kõige odavam transpordi viis linnas. Juhid eriti inglise keelt ei
räägi, aga ütled kuhu sul vaja minna, pärast peatab ja laseb sul väljuda
ilusti. Peatuvad absoluutselt igal pool, et inimesi välja lasta ja uued peale
võtta. Endal on vaja sihtpunkti teada, bussipeatuseid kui selliseid lihtsalt ei
eksisteeri. Alguses tundub täiesti kaootiline, hiljem harjud juba ära. Samal
ajal on ka liikluses valged taksod, sõidu alustamine 40 peesot, kilomeetri hind
umbes 20 peesot. Ja siis on veel muidugi tricycle´id, mootorrattad või võrrid
millele on külgkorv kinni keevitatud. Need pakuvad lühikesi otsi, kus taksodel
pole lubatud sõita või ei pääse ligi ja maksavad 15-50 peesot. Siis on veel
persetäis mopeedimehi kes süstivad igale poole vahele esimesel võimalusel ja
hunnik raskeveokeid ja kaugliinibusse. Kõik see kokku moodustab ühe tohuvabohu,
tipptunnil kesklinna saamine võib võtta 2 tundi vabalt. Ja kogu selle virrvarri
keskel on veel vennad kes müüvad sulle vett, pähkleid, snacke, lõhnakuuski ja
mida iganes sitta võid veel ette kujutada. Imestangi palju neid surma saab või
vigastada sellise ameti juures. Kui taksosse istud, siis uksed kohe lukku, et
keegi röövima ei tuleks ega sitta pähe määrima. Väiksed lapsed üritavad
aknapesu teenust pakkuda samal ajal kui ootad punase foori all, paljud lihtsalt
kerjavad käsi pikkas seisvate autode vahel.
No ja siis on sul uuselamurajoonid. Selleks, et sisse
pääseda, pead läbima esimese tõkkepuuga turvaputka. Taksojuhilt küsitakse mingi
ID ja pagas otsitakse läbi. Sõidad teise turvaputkani, avatakse järgmine
tõkkepuu ja oled kohal.
Bassein, club house, kossuväljak, badminton, kohalik
väike pood ja üheksa viiekordset maja ruudukujuliselt. Üür oleneb asukohast ja
tubade arvust, üldiselt jääb 15000-50000 peeso vahele. Lisaks tuleb veel
elekter( mis on üüratult kirves siin maal), vesi, internet ja kaabel TV. Päike
tõuseb kusagil 6 ajal hommikul ja loojub kell 6 õhtul. Samas, siin on nii palav
(päeval 26-33 kraadi, öösel 21-25 kraadi), et terve päev ei jõuagi basseini
ääres vedeleda. Condominiumi hinnad algavad 1,5 miljonist peesost, s.o umbes
30 000€. Välismaalased ei saa maad omada, küll võivad nad seda aga rentida
50 aastaks ja sinna peale ehitada. Korteri saab oma nimele osta ja hiljem ka
maha müüa. Alguseks on soovitatav aga üürida pinda, et näha missugused naabrid
on ja mis vingerpussid emake loodusel varuks on. Üleujutused on siin tavalised,
taifuunid toovad endaga kaasa suured vihmasajud, nii et sellega peab arvestama.
Vaatamisväärsused ja kohad mida külastada
Greenbelt Makati (shoppamine, kino, baarid, restoranid,
meelelahutus)
No comments:
Post a Comment